KLIMATIZACE

OSOBNÍ | DODÁVKY

Klimatizace je zařízení, které dnes najdete téměř ve všech nových vozech. Často již v základní výbavě naleznete alespoň manuální klimatizaci a automatickou v automobilech vyšší třídy, kde už je to naprosto běžná bez ohledu na výbavu. Automobilky se stále snaží pro své zákazníky klimatizace zlepšovat, montují lepší rozvody vzduchu, funkčnost převádějí do chytré automatizace atd. Co ale očekáváme od každé klimatizace? Že nám prostřednictví ventilačního vedení bude vhánět do interiéru ochlazovaný vzduch. Možná jste se již někdy zamýšleli, jak taková klimatizace v automobilu vlastně funguje, asi není překvapením, že princip funkce je stejný jako kdekoliv jinde.

Jak klimatizace v automobilu funguje

V automobilech se používá klasické kompresorové chlazení, samozřejmě je ale upravené pro správnou funkci ve vozech. Princip však zůstává stejný jako například u vaší lednice. Funkce je založena na výměně tepla, pro ochlazení vzduchu z něj tedy musí být teplo odebíráno. Jako médium pro přenos tepla se smí používat pouze chladivo s označením R134a a nové R1234YF. Tato látka je v kapalném skupenství čirá a v plynném skupenství neviditelná. 

KONTROLA KLIMATIZACE

Jako každé zařízení i klimatizace v autě vyžaduje pravidelnou údržbu, která se doporučuje provádět alespoň jednou ročně, nejlépe před letní sezónou, kdy během zimy byla nefunkční. Správná údržba se provádí ve třech fázích, viz vysvětlení níže, kdy je možné docílit opravdu správné účinnosti a životnosti. U lidí s respiračními potížemi se doporučuje častější kontrola než jednou ročně!

První fáze je zkouška těsnosti a kontrola požadovaného množství chladiva s možností doplnění, které lze provést jen se speciálním přístrojem, který dokáže odsát dosavadní chladivo z klimatizace a otestuje podtlakovou zkouškou těsnost potrubí. Pokud zkouška dopadne dobře, tedy přístroj nezaznamená žádný únik, tak chladivo vrátí zpět a doplní nové do požadované hladiny stanovené výrobcem. V případě, že naměřené hodnoty prokážou netěsnost vedení klimatizace, ukončí se kontrola a zahájí se proces vyhledání míst netěsnosti. Po opravě se opět provede kontrola těsnosti včetně doplnění.

K vyhledání netěsnosti používáme nejúčinnější a momentálně na trhu nejlepší metodu pomoci detekčního (formovacího) plynu v poměru 95% dusíku (N2)  a 5% vodíků (H2). Po odstátí zbytku chladiva při kontrole se systém natlakuje tímto plynem a pomoci ručního elektronického detektoru, který je velmi citlivý, se prochází potrubí.  Pokud je na vedení nějaká netěsnost, tak detektor přesně určí místo a poměr netěsnosti. Následně se rozhodne o způsobu opravy.

V druhé fázi jde o výměnu kabinového filtru, přes který prochází ochlazovaný vzduch v rámci ventilačního potrubí do interiéru vozidla a zachytává mikro nečistoty včetně bakterií a roztočů. Jde o velice důležitý díl, protože bychom jinak dýchali spoustu nečistot, které se usazuji v útrobách ventilačního vedení.

Kabinový filtr zachycuje škodlivé látky, aby se dál nedostávaly do prostoru pro posádku. Zamezuje přístupu pylům, prachům, otěrům z pneumatik a brzdového obložení a dalším nečistotám vznášejícím se běžně nad povrchem silnice. Laboratorní testy prokázaly, že kvalitní filtry dokáží zachytit až 95% prachových částic a pyly téměř úplně. Proto se doporučuje minimálně jednou ročně tento filtr vyměnit a zároveň provést dezinfekci (čištění) ventilačního systému.

Třetí fáze je dezinfekce vzduchotechniky, tedy potrubí odkud se do kabiny vhání klimatizovaný vzduch. Správnou funkci klimatizace v automobilu mohou totiž narušit kromě mechanických závad také organické škodliviny, jako jsou bakterie, viry či pyly. Klimatizovaný vzduch je vháněn do prostoru vozidla pomoci ventilačního systému s výstupy nejčastěji v palubní desce s regulací.  Během používání se na výparníku klimatizace (místo, kde dochází k ochlazení vzduchu) tvoří kondenzát, ve kterém se množí mikroorganismy, jež jsou zdrojem nepříjemného zápachu a rizikem pro lidi s alergií či respiračními potížemi. Proto je nezbytné ventilační okruh dezinfikovat minimálně jednou ročně, nejlépe před letní sezónou, což doporučujeme v rámci kontroly celého systému.

K dokonalé dezinfekci klimatizace a interiéru vozidla používáme ozónový generátor, který během několika minut odstraní nežádoucí viry, bakterie, plísně a houby. Taktéž likviduje COVID-19.

Ozon je přírodní čistící a desinfekční látka a jde o nejsilnější oxidační činidlo, které se používáno v mnoha oblastech, jako je lékařství, zemědělství, potravinářský průmysl atd. Ozon je 3000 x rychlejší než chlór a 25 x účinnější než kyselina chloritá (NOCL), 2500 x než chlornan (OCL) a 5000 x než chloramin (NH2CL) a je přitom mnohem bezpečnější. Takže po aplikaci je prostor nejen dokonalé vyčištěn, ale i bezpečný. Během procesu, ale ani po provedení, nedochází k žádnému poškození dílů v interiéru vozidla. 

OZÓNOVÉ ČIŠTĚNÍ

  • Nejúčinnější způsob dezinfekce vozidla
  • Proces trvá cca 30 až 50 minut podle velikosti auta
  • Žádné vedlejší nežádoucí účinky
  • Nedochází k poškození materiálů v interiéru
  • Možnost provádět samostatně dle požadavků
  • Dlouhodobá účinnost po provedení

Samostatné provedení za 450 Kč

Doplnění chladiva se účtuje samostatně.

Diagnostika klimatizace jen za 500 Kč

Kompletní diagnostika včetně chladiva za 990 Kč.

AUTO-KREDIT

Po registraci Vám bude připsán počáteční kredit 300 Kč!

Registrovaný klient získá u nás při každém nákupu určitý finanční bonus pro vytvoření si kreditní hodnoty na plánované či neplánované budoucí výdaje spojené s opravou vozidla, popřípadě s nákupem výbavy, nebo získání zvýhodněných nabídek.

VÝMĚNA AUTOSKLA

Bezplatná výměna autoskel z pojištění

V případě nemožnosti provedení rychlé opravy formou scelení nabízíme výměnu autoskla jak z pojištění, tak i běžným způsobem, kdy přihlížíme k okolnostem dané situace klienta a najdeme nejvhodnější způsob.